Raňajkové muffiny z ovsených vločiek

Ovsené vločky u nás nikdy nemôžu chýbať. Keď nemáme ovsené vločky, ja zrazu nemám čo jesť 😁. Presne tak som to mala predtým s chlebom, resp. s pečivom. Jem ich čisté zaliate mliekom, s jogurtom a ovocím alebo ich pomeliem a urobím si ovsené lievance, či moje obľúbené raňajkové muffiny. Na muffiny môžete zvoliť akékoľvek sezónne, či vaše obľúbené ovocie. Môžte ho poukladať buď navrch ako ja, alebo nasekať na drobno a rovno primiešať do cesta. Pri muffinoch sa fantázii medze nekladú a presno preto ich zbožňujem a robím ich často 😊. Na raňajky sú ideálne, prípadne na desiatu alebo pred športovým výkonom. Ak však nechodíte cvičiť večer, tak poobede by som ich už veľmi nezaraďovala. Môžete ich doplniť čerstvým ovocím a ja som pridala aj porciu nízkotučného tvarohu s proteínom a orieškovým maslom. S týmito raňajkami Vám energia rozhodne chýbať nebude.

Potrebujeme (na 6 ks muffinov) :
1 hrček ovsených vločiek
1 jablko
1 vajce
1 ČL med
1 ČL prášok do pečiva
voda v prípade potreby (cca 50 ml)
ovocie podľa chuti (čerešne, marhule, jahody, čučoriedky)

Ovsené vločky si zomelieme v sekacom mixéry na jemno a preložíme do misky.
Jablko ošúpeme, očistíme a nakrájame na malé kocky, ktoré vložíme do sekacieho mixéra a rozmixujeme.
Ja som do jablkovej zmesi priliala aj trošku vody, aby sa to celé ešte viac zvlhčilo. Záleží od veľkosti a šťavnatosti jablka. Pridáme vajce a znova premixujeme, kým sa nám to celé pekne nespojí a primiešame do ovsených vločiek.
Cesto je také stredne husté a dá sa pekne lyžičkou naložiť do košíkov, nerozlieva sa. Ja používam silikónové košíčky a sú super. Nemusím ich ani vymasťovať a muffiny sa krásne vyklopia. Na vrch poukladáme kúsky ovocia podľa chuti. Čerešne som odkôstkovala a prekrojila na polovice.

Rúru si predhrejeme na 180 stupňov a dáme piecť na zhruba 20 minút.
Dobrú chuť.






Komentáre

Obľúbené príspevky