Špenátové pšenoto

Sezóna grilovania je už v plnom prúde a ešte dlho aj potrvá. A to znamená jedno. Teda vo väčšine prípadov. Mäso, mäso, mäso. Ja som mäsožravec. Mäso mám rada a dobrovoľne by som sa ho nevzdala, ale niekedy je dobré do jedálnička zaradiť aj ľahšie vegetariánske jedlo. Jedno z mojich obľúbených bezmäsitých jedál je toto špenátové pšenoto. Pšeno patrí medzi tie zdravšie obilniny a je skvelé aj preto, lebo má vysoký obsah železa. Kto videl moje deti vie, že my takéto jedlá potrebujeme 😁. Navyše je to veľmi rýchly a jednoduchý recept a hodí sa vždy, keď nemáte veľa času na prípravu obeda. Ja si niekedy toto jedlo doprajem aj na raňajky.

Potrebujeme:
pšeno, špenát (mrazený alebo čerstvý), balkánsky syr, cesnak, olivový olej, maslo, smotana na varenie, soľ, čierne korenie, pažitka a ľanové semienka na dozdobenie (nemusia byť)

Pšeno je potrebné pred samotným varením spariť vriacou vodou, aby nebolo horké. Zalejem horúcou vodou, nechám chvíľku postáť a vodu zlejem. Toto zopakujem trikrát. Potom uvarím ako klasickú ryžu.
Na panvicu si dám olivový olej s maslom a krátko orestujem cesnak, kým nezačne pekne rozvoniavať.
Pridáme špenát a povaríme. Špenát je hotový veľmi rýchlo. Dochutíme soľou a čiernym korením a môžeme zjemniť smotanou na varenie a maslom. So soľou opatrne, lebo aj balkánsky syr je dosť slaný.
Keď je pšeno uvarené, tak ho zmiešame so špenátom.
Nakoniec pridáme na kocky nakrájaný balkánsky syr.
Všetko spolu premiešame a môžeme servírovať. Podľa chuti môžeme doplniť čerstvou zeleninou, napríklad paradajkou alebo uhorkou a dozdobiť pažítkou a ľanovými semienkami.

Dobrú chuť.




Komentáre

Obľúbené príspevky