Cícerovo-tuniakové hamburgery

Cícerovo-tuniakové hamburgery sú jedno z mojích obľúbených "nových" jedál, ktoré u nás doma vystriedalo segedínske guláše a perkelty. Samozrejme aj klasiku treba raz za čas oprášiť, ale ja sa snažím našu stravu troška odľahčiť a zároveň aj "odmäsiť" 😁. Nesmerujem k vegetariánstvu, som mäsožravec a ním aj ostanem, lebo si myslím, že mäso je jedinečný zdroj vysoko kvalitných bielkovín, ale problém s mäsom je jeho dostupnosť v dobrej kvalite. Ak má mať mäso pre nás tú správnu výživovú hodnotu, tak to musí byť kvalitné mäso a tu veľa záleží od toho, ako tie zvieratká žili a čo také počas života jedli. Sme to čo jeme a sme to, čo jedia zvieratá, ktoré jeme. Kravy boli predurčené pásť sa na zelenej tráve a kurčatá behať po dvore a zobať zrno a červíky. Ak sa bavíme o zvieratách chovaných v halách a rôznymi kŕmnymi zmesami, ktoré denné svetlo jakživ nevideli, tak sa znižuje aj kvalita mäsa. Ak chceme mať regále v supermarketoch neustále plné kuracích pŕs a krkovičky, tak je veľkovýroba jediná cesta. Má to však svoju cenu. Neustála dostupnosť mäsa má svoju cenu v nižšej kvalite. No dobre, odbočila som, to bolo len vysvetlenie, prečo v poslednej dobe inklinujem k bezmäsitým jedlám. Takže späť k receptu 😁.

Ešte by som rada poznamenala, že tieto "hamburgery" zje aj môj muž (a chutia mu, nielen preto, že od hladu nevidí čo je 😁) a zjedia to aj moje deti, ten starší síce s kečupom, ale zje. Cícer má vysoký podiel bielkovín, je ideálny aj do diét a tuniak nám doplní zdravé omega-3 tuky.

Potrebujeme:

1/2 hrnčeka suchého cíceru
1 konzerva tuniaka (cca 150 gr, taká tá väčšia konzerva)
1 vajce
1 cibuľa (môže byť aj pór alebo jarná cibuľka)
olivový olej
soľ, korenie, sladká červená paprika

Cícer si namočíme deň vopred do vody. Odmeriame si pól hrnčeka a namočíme cez noc, čím cícer zväčší svoj objem. Na druhý deň cícer prepláchneme a uvaríme v slanej vode do mäkka.
Keď je cícer uvarený, preložíme ho do sekacieho mixéra a vymixujeme na drobnú sypkejšiu zmes. Akú hrúbku ponecháte to je na vás. Odporúčam rozdeliť si množstvo aspoň na dvakrát, čiže nemixovať všetko spolu, ale postupne.
Preložíme do misky a pridáme tuniaka. Môžete zvoliť buď tuniaka vo vlastnej šťave alebo v oleji. Ak budete mať tuniaka vo vlastnej šťave, tak pridajte ešte 2-3 PL olivového oleja. Ja som použila tuniaka v olivovom oleji (vyhla by som sa tuniakom v rastlinnom, či slnečnicovom oleji, nie sú to veľmi kvalitné oleje) a teda som už žiadny olej navyše nepridávala. Ak sa vám zmes zdá priliš suchá, tak prilejte olivový olej. O kvalite olejov a prečo som úplne prestala doma používať slnečnicový olej sa rozpíšem niekedy nabudúce 😊. 
Všetko dochutíme nakrájanou cibuľkou alebo pórom a koreninami. Zmes by nemala byť príliš mokrá, ale taká akurát, aby ste vedeli vyformovať hamburgery. Zo zmesi si polievkovou lyžicou odoberiem kopček, z ktorého najskôr urobím guličku a potom ju roztlačím na hamburger.
Z toho množstva by Vám malo výjsť cca 12-13 menších hamburgerov. Poukladáme na papier na pečenie a pečieme v rúre na 180 stupňov do zlatista zhruba 20-25 minút. Môžete ich počas pečenia aj otočiť. Ja som zapla aj gril, aby boli také chrumkavejšie. Môžete ich samozrejme aj vypražiť na panvici, ak preferujete tento spôsob, budú štavnatejšie, ale pečené v rúre sú určite zdravšie 😉.

Dobrú chuť.








Komentáre

Obľúbené príspevky