Hríbové krupoto

Krúpy som ja objavila len nedávno a veľmi mi chutia. Viem si ich predstaviť všade tam, kde by som normálne použila ryžu, akurát na to musíte myslieť dopredu a krúpy si cez noc namočiť. Výhodou krúpov je, že oproti ryži obsahujú menej sacharidov, takže do jedálnička na chudnutie sa skvele hodia. Začína sezónna hubárčenia a môžete si pripraviť skvelé krupoto z lesných húb. Ja som bohužiaľ lesné huby ešte nemala, tak som použila šampiňóny a nejako sa mi k tomu hodilo kuracie mäso, tak som prihodila aj kuracie prsia nakrájané na kocky, ale pôvodne som zamýšľaľa toto jedlo pripraviť vo vegetariánskej variante.

Potrebujeme:
jačmenné krúpy, cibuľa, kuracie prsia (nemusia byť), šampiňóny alebo lesné hríby podľa chuti, maslo, soľ, korenie, kurkuma, sladká červená paprika, petržlenová vňať

Krúpy si namočíme cez noc. Na druhý deň vodu zlejeme a uvaríme v hrnci do mäkka ako ryžu.
Cibuľku nakrájame na drobno (ja som mala jarnú, ale môže byť aj normálna) a orestujeme na olivovom oleji a masle.
Pridáme kuracie prsia a všetko spolu orestujeme.
Keď nám mäso zbledne, tak pridáme nakrájané hríby alebo šampiňóny.
Pridáme korenie podľa chuti. Ja som pridala aj kurkumu a sladkú červenú papriku.
Všetko spolu podusíme a môžeme podliať troškou vody.
Keď sú hríby a mäso hotové, tak pridáme uvarené krúpy.
Premiešame a na zjemnenie pridáme maslo.
Necháme trochu prevrieť, aby nám omáčka mierne zhustla a na záver pridáme petržlenovú vňať.

Premiešame a môžeme servírovať 😊.

Dobrú chuť.














Komentáre

Obľúbené príspevky