Mexické soté

Ak sa chcete zdravo stravovať a nechcete v kuchyni tráviť hodiny času, tak je niekedy ťažké vybrať si jedlo, ktoré bude rýchle, chutné, zjete ho bez výčitiek a môžete ho naservírovať aj rodine (to posledné je asi najväčšia výzva pre mamičky).
Jedným takýmto jedlom je pre mňa toto mexické soté (odborníci na mexické jedlo mi snáď odpustia, že som to nazvala mexické len preto, že je tam fazuľa 😁). Môžete ho robiť vo variante s kuracím mäsom (kedy je to naozaj rýchlovka) alebo aj s morčačím, keď chcete trošku zmeny (len musíte rátať s tým, že to bude trošku dlhšie trvať). Výborné na tomto jedle je, že nie je zahustené múkou. Pre chuť som však pridala trošku cukru, lebo niekedy som toto jedlo zvykla robiť s kečupom, ale keďže kečup okrem pretlaku a cukru obsahuje aj ďalšie prídavné látky, rozhodla som sa ho vylúčiť. Na celý hrniec som však pridala len 3 ČL cukru a úplne to stačilo, aby to omáčke dodalo tú správnu chuť. Navyše, kto má rád pikantné môže si jednoducho pridať chilli, čo určite rada využijem hlavne ja, keď si z času na čas potrebujem spestriť jedálniček 😊.


Potrebujeme:

kuracie alebo morčacie prsia
červená sterilizovaná fazuľa v plechovke
cibuľa
paprika
paraday$ôôô.jka
paradajkový pretlak
koreniny (soľ, korenie, červená paprika)
cukor alebo med
voda


Postup:

Kuracie alebo morčacie prsia nakrájame na kocky alebo na pásiky. Orestujeme na cibuľke, kým sa mäso nezatiahne a pridáme nakrájanú paradajku a papriku.

Okoreníme soľou, korením a červenou paprikou a všetko spolu dobre premiešame. Nakoniec pridáme plechovku červenej sterilizovanej fazule. Vodu z plechovky scedíme.

Premiešame a pridáme paradajkový pretlak rozmiešaný s vodou. Vodu prilievajte postupne, aby sa Vám omáčka príliš nerozriedila, lebo ju už ničím nebudeme zahusťovať.

Nakoniec dochutíme cukrom alebo iným sladidlom, zjemní to trošku chuť. Na 850 g mäsa som pridala asi 3 ČL trstinového cukru. Môžete to však aj vynechať, ak sa chcete cukru úplne vyhnúť.

Všetko spolu necháme dusiť, kým nie je mäso mäkké. Kto obľubuje pikantné môže pridať aj trošku chilli. Ako prílohu môžeme zvoliť napr. ryžu, bulgur alebo krúpy, či celozrnné cestoviny. Ja som zvolila ryžu natural.


Dobrú chuť 😊.





Komentáre

Obľúbené príspevky