Ako si upiecť šťastie z maku

Máj je laský čas, ale pre mňa bol máj explóziou nových zážitkov. Jedným z výnimočných dní bol deň natáčania relácie Zdravšie sladenie s Adrianou Polákovou. Účinkovanie v relácii sa mi podarilo vyhrať prostredníctvom súťaže, ktorú Zdravšie sladenie vyhlásilo na Facebooku. Rozhodla som sa zapojiť a keď vybrali môj recept, naozaj som tomu nemohla uveriť. Pred natáčaním som mala obrovský rešpekt, ale tréma postupne opadala a ani neviem ako a mali sme napečené Makové šťastie, ako tortičku v relácii nazvali. A mne sa tento názov celkom zapáčil, lebo mne šťastie naozaj priniesol😊. Takto sa Makové šťastie vyrábalo u mňa doma v kuchyni. Ako sa vyrábalo v kuchyni Zdravšieho sladenia si budete môcť pozrieť v televízii, ale to trošku potrvá, tak zatiaľ aspoň fotorecept.

Potrebujeme:
Korpus
12 PL (stredne kopcovité) mletý mak
5 PL strúhaný kokos
2 vajcia
2 väčšie banány (ideálne zrelšie)
1,5 ČL prášok do pečiva
Krém
500 gr jemný krémový odtučnený tvaroh
1 jogurt, cca 150 gr
4 PL cukor
2 PL citrónová šťava
100 ml voda
Želatínový stužovač Dr. Oetker
Slivková omáčka
cca 10 ks sušených sliviek
100 ml voda
1 ČL cukor
2 PL citrónová šťava

Dozdobenie
Čučoriedky
Mandľové lupienky

Pripravíme si suroviny na korpus. Bielka oddelíme od žĺtkov. Nalámeme si banán do sekacieho mixéra a rozmixujeme na hladkú kašu.


Žĺtka pridáme k banánu a znova premixujeme, kým sa nám nevytvorí hustá krémová hmota. 


Hmotu preložíme do väčšej misky a pridáme 12 PL maku (stredne kopcovité) a 5 PL kokosu. Mak a kokos pridávame postupne, lebo záleží od veľkosti banánov a vajíčok, koľko presne budeme potrebovať, aby sa cesto dalo pekne rozotrieť na plech. Ak sa nám cesto zdá málo sladké môžeme pridať trošku medu, záleží od zrelosti banánov.

Z bielkov vyšľaháme tuhý sneh a zapracujeme do cesta.



Keď je cesto dobre premiešané, tak ho rozotrieme na plech (dĺžka 32 cm) vystlaný papierom na pečenie a dáme piecť na 180 stupňov zhruba na 15 až 20 minút.

Pripravíme si formičky a keď je korpus úplne vychladnutý, tak si vykrojíme požadované tvary. Môžete zvoliť rôzne, srdiečka či krúžky. Ja som použila kvietky.


Ďalej si pripravíme tvarohový krém. Zmiešame tvaroh a jogurt. Dochutíme cukrom a citrónovou šťavou. Tu som výnimočne použila biely práškový cukor, aby sa dobre rozpustil, keďže krém je nepečený, ale samozrejme sa dá nahradiť aj trstinovým cukrom, ktorý si zomelieme. Nejde ani tak o to, či je cukor biely alebo trstinový. Dôležité je koľko si toho cukru dáme a kedy 😉. Pripravíme si želatínu podľa návodu a postupne ju zašľaháme do krému.

Predtým ako si naplníme formičky je potrebné ich dobre vymazať. Ja som použila klasický olej, ale môžete použiť napr. aj kokosový olej, či maslo. Formičky položíme na vykrojený korpus a naplníme krémom. Nemusíte formičky úplne zatláčať, aby sa potom ľahšie dávali dole. Tortičky vložíme do chladničky aspoň na 2 hodiny, aby krém dobre ztuhol.


Po vykrojení mi ostalo dosť korpusu a tak som sa rozhodla ho využiť. Časť som nakrájala na drobné kusky a naukladala na dno pohárov, ktoré som potom doplnila krémom. Časť korpusu som natrela krémom a nakrájala.


Kým sa nám chladí krém, môžeme si pripraviť slivkovú omáčku, ktorá celú tortičku chuťovo osvieži. Nakrájame si sušené slivky a dáme ich variť spolu s vodou, cukrom a citrónovou šťavou. Tu som použila trstinový cukor, lebo chuťovo sa k sušenému ovociu hodí.


Chvíľu povaríme, kým nám slivky zmäknú a potom v hlbšej nádobe rozmixujeme ponorným mixérom do hladka.


Keď už máme všetko hotové a tortičky sú dostatočne vychladené, tak opatrne stiahneme formičky a dozdobíme čučoriedkami a mandľovými lupienkami.


Potom si už len treba nájsť chvíľku pre seba a vychutnať si Makové šťastie 😊.














Komentáre

Obľúbené príspevky