Jablkové ruže

Včera mal môj starší syn v škôlke Jablkové slávnosti, tak som chcela pripraviť niečo čo zaujme aj vzhľadom a podnieti trošku detskú fantáziu. Vyšli mi z toho tieto Jablkové ruže, ktoré pekne vyzerajú a nie sú veľmi zložité na prípravu, takže ak Vám ostali doma ešte nejaké jabĺčka z tohtoročnej bohatej úrody, môžete si ich na víkend pripraviť 😊.

Potrebujeme:
200 gr hladká špaldová celozrnná múka
50 gr maslo
1 vajce
2,5 PL trstinový cukor
1 ČL kypriaci prášok
1/2 ČL škorica
jablká
džem (ideálne marhuľový)
vriaca voda
citrón

Vypracujeme si cesto a vyvaľkáme asi na hrúbku 1 cm (ja som predtým cesto nechala asi 30 minút v chladničke). Cesto budeme dávať do muffinovej formy, ktorú si dobre vymažeme maslom. Už nebudeme dávať žiadne košíčky, cesto natlačíme priamo do formy. Pomocou pohára vyrežeme kruhy o niečo vačšie ako sú muffiny na forme, tak aby nám cesto vystačilo aj na okraje. Zvyšné cesto môžeme obrezať nožom alebo pekne pozatláčať.

Jablká si nakrájame na tenké plátky, čím tenšie tým lepšie. Aby sa nám plátky nelámali musíme si ich spariť vriacou vodou, aby zmäkli. Plátky dáme do misy a zalejeme vriacou vodou, vyžmýkame citrón a necháme pár minúť postáť. Medzitým si môžeme každý košíček potrieť džemom. Chcela som dať marhuľový, ale domáci som našla iba jahodový, nebol zlý ale ak máte marhuľový, tak použite radšej ten.

Keď máme jablká zmäknuté, tak ukladáme plátky do kruhu po obvode košíčka, ako keby sme tvorili lupene ruže. Pokračujeme až kým nezaplníme celý košíček a do stredu dáme jeden menší stočený plátok.

Môžeme ešte podľa chuti posypať troškou cukru a dáme piecť. Ja som piekla na 180 stupňov 10 minút a potom som znížila na 150 stupňov a dopekala, kým neboli okraje zlatohnedé a neodparila sa všetka voda, ktorú jablká trošku pustili.


Dobrú chuť 😊.

Komentáre

Obľúbené príspevky