Domáce kokosové mlieko

Máte radi kokosové mlieko? Viete, že si ho jednoducho a rýchlo viete pripraviť aj doma? Stačia Vám len dve suroviny a pripravíte z nich lahodné mlieko, bez rôznych chemických prísad, ktoré nájdete v krabicovej verzii . Nie všetko čo vyzerá zdravo aj zdravé je. To je aj prípad rôznych rastlinných mliek, ako je kokosové, či mandľové. Teda rastlinné mlieka zdravé sú, ale pozreli ste sa niekedy na ich zloženie? Väčšinou tam nájdete aj rôzne umelé sladidlá a zahusťovadlá. Ak si mlieko pripravíte doma, tak máte záruku, že je čisto prírodné a nezaťažujete organizmus zbytočnými prídavnými látkami. Takto pripravené kokosové mlieko môžete použiť do rôznych kaší, smoothies, do kávy alebo ho môžete len tak vypiť. Vraj vydrží v chladničke aj štyri dni. Mne vydrží väčšinou 20 minút 😁, ale ja si zvyknem robiť len malú porciu. Ak si chcete urobiť mlieko aj do zásoby, jednoducho znásobte množstvo surovín. Z nasledujúceho receptu Vám vyjde asi 200 ml.

Potrebujeme:

1 hrnček strúhaného kokosu (cca. 80 gramov)
1 hrnček vody (cca. 250 ml)

Toto je taká hustejšia verzia. Veľa receptov má dvojnásobné množstvo vody, ale ja som sa rozhodla dať menej vody, aby bolo mlieko krémovejšie. Kto chce môže mlieko dosladiť napríklad medom, ale z hľadiska zdravia a zdravej stravy odporúčam naučiť sa vychutnávať si potraviny bez dodatočných sladidiel. Postupne si na menej sladké chute zvyknete a svojmu telu urobíte službu.

Do sekacieho mixéra nasypeme kokos a krátko ho pomelieme. Vodu si ohrejeme tak, aby bola horúca, ale nie vriaca. Krátko pred bodom varu ju odstavíme a vylejeme na kokos. Necháme v mixéri chvíľku postáť, asi také 2 minúty. Potom všetko spolu dobre rozmixujeme. Ja som mixovala také 3 - 4 minúty. Nakoniec celú hmotu precedíme cez čistú utierku, gázu alebo plienku (látkovú, rozumieme si však😀) a dobre vyžmýkame. Hotovo a máte lahodné a zdravé kokosové mlieko.

Ja som mliečko rovno použila a ešte horúce som ho zmiešala v miske s ovsenými vločkami, chia semienkami a doplnila banánom. Veľké mňam a sýte vďaka kokosovému tuku. Ak mlieko necháte v chladničke, tak sa tuk po čase oddelí, ale stačí pred použitím jednoducho premiešať. Tiež si môžete misu s vločkami pripraviť večer pred a na raňajky iba vytiahnete z chladničky a ušetríte kopec času.

Dobrú chuť.

Komentáre

Obľúbené príspevky