Minicheesecakes


Ja mám trošku slabosť na všelijaké košíčky, muffiny a minitortičky, lebo čo je malé, to je milé 😁. No a tak som sa rozhodla vyskúšať aj variantu minicheesecaku a musím povedať, že som ich určite nerobila poslednýkrát. Koláčik bol chuťovo jemný a čistý a ja to mám rada, ale určite sa k nim skvele hodí rôzne čerstvé ovocie, ako sú jahody, či čučoriedky. Keďže ale momentálne nie je sezóna, tak som minicheesecake len mierne posypala škoricou a šup do úst 😊. Jeden je tak akurát jedna porcia, takže si zbytočne neodkrojíte príliš štedrý kúsok 😁 a sú to aj celkom fajn fit raňajky. Mne z nasledovného receptu vyšlo 9 kusov.

Potrebujeme:

korpus
1 hrnček ovsených vločiek
1 banán
1 vajce
2 PL strúhaný kokos

krém
1,5 balenia jemného krémového nízkotučného tvarohu (cca 370 gramov)
2 PL med
1 banán
1 vajce
1/2 ČL škorica
1 ČL tekutý vanilkový extrakt Dr. Oetker (nemusí byť, ale pridá krému lahodnú vanilkovú chuť)
1 trstinový vanilkový cukor

Ovsené vločky si zomelieme a preložíme do misky. Rozmixujeme si banán s vajcom do penista a pridáme k vločkám. Prisypeme ešte kokos a dobre premiešame. Banán korpus mierne osladí, takže som ďalšie sladidlo nepridávala a krém je dostatočne sladký. Minicheesecaky budeme piecť v muffinovej forme. Každý košíček si dobre vymažene maslom a naplníme korpusovou zmesou, ktorú rovnomerne rozotrieme tak, aby sme vytvorili aj okraje. Korpus dáme predpiecť na 5 minút (170 stupňov) a potom vyberieme. Necháme mierne vychladnúť a medzitým si pripravíme krém.

Do mixéra (ja na všetko používam sekací mixér, ale môže byť aj ponorný) si dáme tvaroh, pridáme na kúsky nalámaný banán, vajce a všetky ostatné suroviny. Sladidlo pridávame postupne. Ja som nemala veľmi zrelý banán, tak som pridala 2 PL medu a 1 trstinový vanilkový cukor, ale môžete samozrejme nahradiť ľubovoľným sladidlom, prípadne cukor úplne vynechať. Mne sa zdal krém sladký tak akurát, ale ak budete mať zrelší banán, tak môžete dať sladidla menej. Všetko rozmixujeme do kompaktnej hmoty, ponalievame do predpečených košíčkov a dáme naspäť do rúry piect.

Pečieme cca 20 minút na 170 stupňov, potom znížime teplotu na 150 a pečieme ešte 10 minút. Ideálne je nechať cheesecaky vychladnúť v rúre. Vypnúť, mierne pootvoriť dvierka a nechať chladnúť. Minicheesecaky potom opatrne povyberáme pomocou noža, troška obkrojíme okolo okrajov a vyberieme nožom, ak ste dobre vymazali formu, malo by to ísť ľahko a aj ovsené vločky to pekne držia pokope. Potom sa už len pustiť do ochutnávania.

Dobrú chuť 😊.


Komentáre

Obľúbené príspevky