Proteínové lievance bez múky

Ak máte radi sladké raňajky, tak si túto pochúťku určite nenechajte újsť. Netušila som, že lievance sa dajú pripraviť úplne bez múky, či ovsených vločiek. Skutočne Vám stačia len 3 suroviny a môžete si vychutnať výživné low-carb (nízkosacharidové) raňajky.

Na prípravu cesta som použila WPC proteín s vanilkovou príchuťou od Hriňovskej Mliekarne Koliba. Výborne sa v ceste rozmiešal a dodal lievancom lahodnú a sladkú chuť.

Proteínov je v dnešnej dobe dostupných už skutočne veľmi veľa, preto vybrať ten správny a hlavne kvalitný je niekedy náročné. Tento proteín je však od slovenského výrobcu, neobsahuje žiadne zbytočné prídavné látky (ako rôzne gumy a zahusťovadlá) a navyše ho kúpite aj v COOP Jednote. Viac si môžete prečítať na stránke Mliekarne Koliba.

Takže poďme sa pozrieť, čo okrem proteínu potrebujeme na prípravu najlepších raňajkových lievancov?

Potrebujeme:

2 vajcia
1 zrelý banán
25 gr WPC protein s vanilkovou príchuťou (1 odmerka)

Voliteľné:
1/4 ČL sóda bikarbóna alebo kypriaci prášok do pečiva
1/4 ČL škorice

V mixéri si vyšľaháme banán s celými vajíčkami. Ja používam na všetko sekací mixér, ale kľudne môžete použiť aj ponorný. Pridáme proteín a znova premiešame, aby sa všetko dobre spojilo. Nakoniec môžeme pridať kypriaci prášok (prípadne sódu bikarbónu) a škoricu, nemusí to však byť. Proteín a banán lievance osladia skutočne dostatočne, takže žiadne ďalšie sladidlo nie je potrebné.

Na panvicu si dáme tuk (napr. kokosový olej alebo ja používam repkový za studena lisovaný) a polievkovou lyžicou formujeme lievančeky. Cesto je tekuté, takže sa pekne na panvici rozleje. Pozor lievančeky opekáme pomaly na nízkej teplote, inak sa pripália. Opekáme z obivoch strán do zlatohneda.

Ja som si lievance doplnila gréckym jogurtom a nakrájaným banánom, posypala škoricou a pokvapkala troškou medu (ale skutočne len tak pre estetický zážitok, lebo lievance sú sladké dostatočne). Do jogurtu som už tiež nepridávala žiadne sladidlo, príjemne lievance osviežil.

Z tohto množstva mi vyšli také dve porcie, takže môžete niekoho potešiť chutnými raňajkami.

Dobrú chuť 😊.


Komentáre

Obľúbené príspevky