Domáce kešu maslo - rýchle, jednoduché a chutné

Momentálne je v oblasti zdravej stravy veľkým hitom orieškové maslo. Ak sa o zdravú stravu trošku zaujímate, tak ste si určite všimli, že výrobcovia tejto pochúťky stále pribúdajú. Vybrať si môžete z bohatého sortimentu na internete, v špecializovaných obchodíkoch so zdravou stravou a dokonca aj v jednej známej drogérií nájdete niekoľko možností.
Maslo sa dá vyrobiť z rôznych orechov. Skúšala som viacero možností, od arašidového po pistáciové. Moje najobľúbenejšie sú jednoznačne mandľové a kešu maslá. Rada si doprajem za lyžičku na raňajky do kaše, do tvarohu, s ovocím alebo len tak do úst 😁.
Keďže ho mám rada, tak sa aj pomerne rýchlo zje. Moje eshopové objednávky masiel sa väčšinou šplhajú nad 20 EUR (vždy si už objednám niekoľko), rozhodla som sa preto preskúmať možnosť vyrobiť si takého maslo doma. Druhá vec, ktorá mi začala (po roku usilovného objednávania a ochutnávania) trošku vadiť je, že sa mi doma začali kopiť sklenené poháre. Veľa z nich som využila v lete, keď som robila deťom výživy, ale aj tak ich mám doma obrovský prebytok.

Na môj pokus vyrobiť si domáce orieškové maslo som si vybrala kešu orechy. Nielen preto, že maslo z nich je jedno z mojich obľúbených, ale hlavne preto, lebo sú mäkké a dajú sa dobre rozmixovať aj v domácom mixéry. Podarilo sa mi vytvoriť skutočné hladké maslo a bolo aj veľmi chutné 😊. Jednoducho si ho môžete pripraviť aj vy, prospeje to Vašej peňaženke a tiež našej planéte 😊.

Potrebujeme:

kešu orechy (natural) - 100 gr
kokosový olej (extra panenský) - 3 PL

Kešu orechy si mierne na sucho opražíme na panvici. Ja som robila dávku zo 100 gr a vyšlo mi teda trošku viac ako 100 gr masla. Ak chcete väčšie množstvo, tak jednoducho dávku znásobte. Môžete orechy dať aj na plech a do rúry.


Používajte mierne teploty a orechy sledujte, aby ste ich nespálili. Na panvici som ich nechala len niekoľko minút a sem tam som ich vareškou pootáčala. Opražené orechy si preložíme do sekacieho mixéra.


Na vysokých otáčkach orechy rozmixujeme. Najskôr nám vznikne sypká kozistencia pripomínajúca vlhký piesok.


Postupne začneme prilievať kokosový olej. Ak je olej v pevnom skupenstve, tak si ho rozpustite vo vodnom kúpeli na miernej teplote. Olej prilievame po lyžičkách a mixujeme. Po pridaní dvoch polievkových lyžičiek oleja som dosiahla túto konzistenciu.


Akú kozistenciu si vytvoríte je na Vás. Ja mám rada, keď je maslo také tekutejšie a pekne sa rozlieva, lebo je jednoduchšie dať ho rovnomerne na kašu, či na ovocie. Pridala som teda ešte jednu polievkovú lyžičku oleja a znova mixovala. 


Vznikla mi krásna krémová hmota s mierne kokosovou chuťou, ktorú som si preložila do skleného pohárika.

Takto pripravené kešu maslo môžete využiť rôzne. Ja ho zbožňujem do teplej ovsenej kaše s ovocím, ale kľudne si ho dám aj na domácu ovsenú tyčinku (recept na tyčinky nájdete tu). V jedle sa fantázii medze nekladú 😊.


Dobrú chuť 😉.

Komentáre

Obľúbené príspevky