Domáce proteínové tyčinky


Keď sa rozhodnete pre zdravšiu stravu,
tak občas možno narazíte na problém "vykryť" desiatu, či olovrant nejakým vhodným snackom, predovšetkým keď ste v tom čase mimo domu. Mne najčastejšie poslúžia orechy a na desiatu ovocie, ale veľmi praktické sú aj rôzne tyčinky, lebo sú jednoduché na prenos. Keďže ja mám miernu obsesiu na domáce výrobky, tak som sa rozhodla urobiť si aj domáce proteínové tyčinky. Prekvapilo ma, aké je to rýchle a jednoduché . Rozhodla som sa pre čokoládovú verziu a použila som na to čokoládovo-kokosový proteín Fit Eat od Koliba Milk. Kombinácia kokosu a čokolády je skrátka božská.

Doma vyrobenú tyčinku si môžete zabaliť do fólie a odložiť do chladničky, budete ju mať vždy po ruke, keď sa vyberiete niekam na výlet alebo skrátka budete dlhšie preč z domu 😊. Navyše, ako pri všetkom, čo si pripravíte sami doma, máte záruku, že ste použili kvalitné ingrediencie a to je pre mňa osobne najviac. Táto tyčinka je bezlepková a vďaka dostatočnému obsahu bielkovín Vás skutočne zasýti.
Z nasledujúceho receptu by Vám malo výjsť cca. 5 tyčiniek. 

Potrebujeme:

80 gr čokoládový proteín - ja som použila Fit Eat od Koliba Milk príchuť čokoláda-kokos
100 gr kokosová múka 
20 gr kokosový olej (cca. 1 PL)
20 gr med (cca. 3 ČL)
20 gr horká čokoláda (najlepšie 70% a viac)
90 ml rastlinné mlieko (kokosové, mandľové a pod.)
Orientačné nutričné hodnoty na 1 tyčinku: 220 kcal, bielkoviny 17g, sacharidy 10 g, tuky 9 g

V miske zmiešame kokosovú múku a proteín. Následne postupne pridávame kokosový olej (rozpustený vo vodnom kúpeli), med a rastlinné mlieko. Nakoniec pridáme nasekanú horkú čokoládu a aby sa to všetko dobre spojilo, môžeme premiesiť rukami. Ak sa Vám zmes zdá príliš sypká, tak kľudne dolejte viacej mlieka, ja som tiež dolievala na niekoľkokrát. Zmes by mala dobre držať po hromade.

Hotovú zmes som pomocou lyžice natlačila do silikónovej formy (taká pozdĺžna ako na chlebík), zarovnala a dala do chladničky na cca. 30 minút. Ak nemáte doma silikónovú formu, tak môžete skúsiť hmotu rozvaľkať na papier na pečenie do požadovanej hrúbky. 

Po miernom vychladení som hmotu vyklopila z formy (zo silikónovej by to  nemal byť problém, pri iných formách môžete vystlať fóliou) a nakrájala na tyčinky. 

Každú tyčinku som zabalila do fólie a odložila do chladničky. Niekoľko dní by nemali problém vydržať v chladničke a ak viete, že ich nestíhate zjesť, tak ich môžete presunúť do mrazničky.

Dobrú chuť 😊.

Komentáre

Obľúbené príspevky