Batátové gnocchi so špenátom


Zaujíma Vás, či sú batáty zdravšie ako klasické zemiaky? Aj áno, aj nie, alebo lepšie povedané, každé sú zdravšie v niečom inom. Batáty obsahujú veľa vitamínu A a karotenoidy, ktoré sú pre naše telo výborným zdrojom antioxidantov. Klasické zemiaky majú zase vyšší obsah vitamínu C. Kalorická hodnota batátov je o niečo nižšia, podiel sacharidov zase o niečo vyšší v porovnaní s klasickými zemiakmi. V čom však majú batáty výhodu je, že ich hodnota glykemického indexu je nižšia, takže dvíhajú hladinu cukru v krvi pozvoľna. Vďaka tomu nás zasýtia na dlhší čas a sú vhodné aj pri chudnutí.

Avšak, viac ako špekulovať nad tým, ktoré zemiaky si naložiť na tanier, by sme sa mali zamerať na to, koľko si ich naložíme. Kaloricky sú totiž výdatnejšie a tak určite netreba zjesť neobmedzené množstvo. Ja som sa rozhodla troška sa kulinársky vyžiť a pripravila som si na obed gnocchi. Niekedy bola mojou najobľúbenejšou práve talianska kuchyňa. V poslednej dobe som však od cestovín so smotanovou omáčkou, lasagní a pizze upustila a doprajem si to len skutočne výnimočne. Ale keď si už takéto jedlo doprajem, tak chcem aby bolo nielen chutné, ale aj aspoň trošku zdravšie, ako klasická verzia a tak vznikli tieto batátové gnocchi so špenátom a parmezánom, ktoré túto požiadavku dokonale splnili 😊.

Potrebujeme:

cca. 300 gr uvarených batátov
200 gr ovsených vločiek (zomletých na jemno)
200 gr celozrnnej špaldovej múky
250 gr ricotty (1 balenie)
1 vajce
soľ

Z tohto množstva by nám malo výjsť asi 6 menších porcií gnocchov, sú to také "ženské porcie", pre nás, ktoré dbáme na svoju líniu 😊. Na druhej strane je to veľmi sýte jedlo, takže Vám postačí aj opticky menšia porcia a vždy ju môžete doplniť čerstvou zeleninou.

Na dochutenie a dozdobenie budeme potrebovať.

1 balenie listový špenát (400 - 500 gr)
cesnak 3 - 4 strúčiky
olivový olej
maslo 1 - 2 ČL
smotana na varenie (nemusí byť)
strúhaný parmezán

Orientačná nutričná hodnota: 1 porcia (cca. 270 gr), 496 kcal, 21 gr bielkovín, 57 gr sacharidov, 18 gr tukov, 8 gr vláknina

Postup:


Jeden stredne veľký batát si očistíme, nakrájame na kocky a uvaríme v osolenej vode. Uvarený batát popučíme na hladkú kašu a pridáme všetky zvyšné ingrediencie. Vypracujeme si kompaktné cesto, ktoré vytvarujeme do gule. Cesto môžeme odložiť na nejaký čas do chladničky, bude sa s ním lepšie pracovať.

Následne cesto rozdelíme nožom na polovice a každú polovicu ešte na 3 časti. Z každej časti si vyvaľkáme dlhého "hada", ktorého nožom potom pokrájame na malé kocky. Každú kocku môžeme ešte ozdobne vytvarovať vidličkou.

Gnocchi potom hádžeme postupne do vriacej osolenej vody, keď vyplávajú na povrch, mali by byť hotové. Ja som ich ešte nechala trošku povariť a následne scedila. Do scedených gnocchov som priliala trošku olivového oleja, aby sa veľmi nezlepili.

Medzitým som si na panvicu dala rozohriať olivový olej, maslo a orestovala som krátko cesnak nakrájaný na drobné kúsky (môžete aj pretlačiť). Po chvíli som pridala listový špenát a krátko podusila, môžete zjemniť troškou sladkej smotany, dosoliť a dokoreniť. Špenát je hotový veľmi rýchlo.

Na záver už iba zmiešame gnocchi so špenátom a naložíme na tanier. Na tanieri posypeme strúhaným parmezánom a hotovo.

Dobrú chuť 😊.

Komentáre

Obľúbené príspevky